Neskubėkite tikėti, kad jūsų draugas mėgsta kokį nors prekybos centrą ar saldainius – gali būti, kad jis nori laimėti konkursą arba net užsidirba iš to pinigus.

Dažnai „Facebook“ puslapį turinčios įmonės paskelbia konkursus, kurių metu reikia paspausti mygtuką „Patinka“. Paspaudus šį mygtuką, įmonės puslapis atsiranda ant vartotojo sienos, o ten jį, savo ruožtu, pamato kiti vartotojo draugai. Konkursą laimi tas vartotojas, kuris į puslapį pritraukia daugiausiai žmonių. Prizą norintys laimėti žmonės daro viską, kad pasiektų savo tikslą – susikuria daug anketų, o vėliau iš jų spaudinėja ant savo tikrajame profilyje nurodytos nuorodos. Ir nesvarbu, ar reklamuojamos produktas (paslauga, žmogus) jam tikrai patinka, ar ne. Juk tikslas pateisina priemones.

Įmonės naudojasi ir kitu reklamavimosi ir vartotojų pritraukimo būdais – senas geras šūkis „Pakviesk draugus ir laimėk X“ yra visiems gerai žinomas ir gerokai įgrisęs.

Vartotojams pritraukti tinka visos priemonės

DELFI skaitytojas Mantas dalyvauja „Facebook“ skelbiamuose konkursuose ir daugelį jų laimi. Jam nesvarbu, koks prizas – ar anticeliulitinis kremas, ar kvepalai, ar knyga – tinka viskas. Jeigu nepanaudos pats, padovanos mamai ar draugams. Nesukčiaudamas Mantas laimi eilę konkursų, dėl ko užsitraukia kitų konkurso dalyvių rūstybę. „Prieš mane susibūrė toks „bobų klubas“, kurios pyksta, kad laimiu konkursus. Jos mane blokuoja, piktinasi. Tačiau pačios sukčiauja – prisikuria daug antrinių profilių ir vėliau pačios save kviečiasi į grupes arba iš tų profilių paspaudžia mygtuką „Patinka“, tokiu būdu yra sukuriamas įmonės, paslaugos ar žmogaus reklamos tinklas“, - kovos be taisyklių metodus atskleidžia Mantas.

Mantas pasakoja, kad grupės su šūkiu „Kviesk draugus ir laimėk kelionę“ ar pan. yra visiškai reklaminės. „Jokių kelionių jie nedalina, jie tiesiog nori pritraukti kuo daugiau žmonių, kad vėliau galėtų jiems siuntinėti arba talpinti savo puslapyje reklamą“, - sako jis.

Pasak vaikino, egzistuoja ir savotiški „Facebook“ verslininkai, kurie parduoda savo profilių „plotą“. „Parduodu reklamą „Facebook'e“! Super kaina!“ - rėkte rėkia vienas internete patalpintas skelbimas. Jis siūlo reklamą, kurią ant jo puslapio sienos matys visi gerbėjai. Šio skelbimo kūrėjas pateikia savo puslapio duomenis: 25 tūkstančiai gerbėjų, o už tokios reklamos parą ant sienos jis prašo 20 litų.

Nepatinka toks reklamos būdas? Galite siųsti žinutes kiekvienam vartotojui asmeniškai. Tas pats žmogus skelbia turintis grupių, kuriose galima siųsti masines žinutes (1200 - 4000 gerbėjų). O taip pat jis už 20 litų yra pasiruošęs parduoti savo „Facebook“ profilį su 500 draugų.

Įmonės, organizuodamos „Patinka“ mygtuko konkursus, vaikšto peilio ašmenimis

Kaip DELFI sakė „Elektroninio verslo ir inovacijų plėtros agentūra“ Komunikacijos vadovas Vaidas Pilkauskas, įmonės, pažeidžiančios „Facebook“ platformos taisykles, rizikuoja būti visam laikui išmestos iš šio socialinio tinklalapio. „Šis tinklalapis rekomenduoja akcijas ir konkursus skelbti ne tiesiogiai įmonių puslapiuose, o per vadinamas trečiųjų šalių aplikacijas. Užsienyje šis dalykas yra stebimas labiau, o Lietuvoje – mažiau. Be to, jeigu reklama yra siuntinėjama įkyriai, pačios įmonės įvaizdis gali nukentėti, o pirkti profilį su jau esančiais, surinktais draugais, yra netikslinga, nes tie draugai gali neatitikti įmonės tikslinės auditorijos“, - sako jis.

V. Pilkausko teigimu, besivystantis „Facebook“ pamažu mokosi iš savo klaidų ir įtraukia vis naujus saugumo parametrus. Jeigu vartotojas pažeidžia „Facebook“ taisykles, jis gali būti pašalintas iš šio socialinio tinklalapio ir neturės galimybės į jį grįžti. „Ne vienam žinoma istorija apie moterį, kuri prarado savo profilį dėl to, kad pažeidė „Facebook“ taisykles. Tapusi „Facebook“ vartotoja, per kelis mėnesius ji susirinko daugiau nei 4000 draugų. Ji prisipažįsta, kad visų žmonių nepažinojo realybėje, tačiau savo profilį naudojo vėžio prevencijos propagavimui. Jos profilis trumpam buvo atblokuotas, tačiau vėliau vėl dingo. Kai ji atvyko į „Facebook“ biurą ir pasakė iš kaip toli atvyko, jai atsainiai buvo atsakyta, kad žmonės čia iš dar toliau atvažiuoja“, - pasakoja V. Pilkauskas.

Paklaustas dėl kelių profilių sukūrimo ir vėliau balsavimo iš jų, V. Pilkauskas sakė, kad profilių kūrimas iš vieno IP adreso nėra ribojamas techniškai, tačiau tuo piktnaudžiauti nereikėtų, nes pagal platformos taisykles, vienas vartotojas gali turėti tik vieną anketą.

Kalbant apie įmonių puslapius, jų administratoriai taip pat turi elgtis atsakingai, nes ir vienas neapgalvotas žingsnis gali iššaukti puslapio užblokavimą: „Jiems nesvarbu, ar jūs vietinės reikšmės įmonė, ar „Nike“, kurios profilis buvo panaikintas dėl taisyklių pažeidimo, nepaisant to, kad ši bendrovė turėjo 2 milijonus gerbėjų“, - perspėjo V. Pilkauskas.

Dėkojame DELFI skaitytojui už informaciją!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją