2013 m. spalio 25 d. Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazijoje fizikos mokslo dalykinių žinių perteikimas virto puikiu renginiu - „Jaunojo tyrėjo diena“. Idėją įgyvendino fizikos (V. Špokauskas, J. Aksamatauskienė), biologijos (D. Ruseckienė), chemijos (D. Hinz, L. Janušauskienė) ir informacinių technologijų (R. Šimkuvienė, A. Venckūnas) mokytojai ir direktorės pavaduotoja ugdymui – V. Volskienė. Jiems talkino projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimo – II etapo“ lektoriai, kurie įrodė, jog sausa teorija mokinių motyvacijos ir smalsumo nesužadinsi. Net keturios įdomios temos buvo pasiūlytos mokiniams. Paskaita planetariume „Mes ir Visata“ užbūrė dangaus kūnų ir jų sandaros realiais 3D efektais ir patraukliu lektoriaus medžiagos išdėstymu. Vienas po kito mokiniai reiškė savo nuomones, gilino astronomijos žinias ir kėlė aktualius klausimus apie žvaigždynus.

Dėmesį prikaustė ir greitaveikė filmavimo kamera, kurią mokiniai turėjo galimybes išbandyti ir patys. „Dabar jau aišku, kodėl taip gražiai televizoriuje reklamose liejasi upe šokoladas ir tyška lietaus lašai“,- porino aktyvieji tyrinėtojai. Pavyzdžių ir eksperimentų dėka pavyko susipažinti su 24 kadro taisykle, įsisavinti mokslinių tyrimų metodiką, išmokome kelti hipotezes ir aprašyti bandymo eigą, daryti mokslines išvadas. Norėjosi vis dar ir dar tęsti netradicinę pamoką... Deja, tik laikas nenumaldomai seko.

Biomechanika ir judesių registravimo sistema atskleidė visus animacinių filmų kūrimo paslaptis. Visi iš nuostabos aikčiojome, matydami „Avataro“ ir kitų herojų filmavimo užkulisius, kurių paprastai niekas nerodo. Mokiniai – savanoriai patys tapo „žirkliarankiais“ ir demonstravo savo judesius likusiai auditorijos daliai. Abejingų neliko, o norinčių išbandyti vis daugėjo.

Mokslinė paskaita „neurobiologija – nervų augimas, nervinio signalo perdavimai“ sukvietė vyresnių gimnazijos klasių atstovus. Buvo gera matyti, kad mokslas tarnauja žmonijai; rankų ir kitų organų protezai leidžia atrasti gyvenimo džiaugsmą iš naujo, grąžina viltį gyventi vėl visavertį gyvenimą žmonėms, patyrusiems nelaimes. Programos pristatymas leido suvokti ir sportininkams teikiamą naudą – susipažinome, kaip filmuota medžiaga gali padėti tobulinti treniruočių eigą ir pačio kūno dinamikos progresą.

Nuostabu tai, jog praktinių užsiėmimų metu išdėstyta medžiaga daro stebuklus mokytojų akyse: mokiniai natūraliai susidomi mokomuoju dalyku, tampa aktyvūs ir žingeidūs. Dalyko susiejimas su gyvenamąja aplinka padeda kūrybiškai spręsti problemas ir adekvačiai vertinti realybę, o ypač – plėsti žinių bagažą ir savo akiratį. „Mokymas kitaip“ suteikia galimybių pasireikšti ir nuojautai, ir intelektui, todėl linkime mokytojams bei mokiniams patirti naujų įspūdžių ieškant alternatyvaus mokymo(si) kelio.