Žiema netikėtai neužklups

Kelininkai juokauja, kad šiemet ne juos žiema užklups netikėtai, bet žiemą užklups jie patys. Kaip tvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Skirmantas Skrinskas tiek technika, tiek priemonės barstymui jau yra paruoštos, o kelininkai visuomet pasiruošę pirmą kartą šį sezoną išvažiuoti į kelius.

„Šis susitikimas yra toks daugiau mobilizacinio pobūdžio, nes norime pakviesti visus kelininkus, kurie pasiruošę žiemai, išsiaiškinti, kaip jie pasirengę darbams, ar yra druskos sandėliuose. Taip pat mums rūpi technika ir personalas – kaip pasiruošę jie. Norime parodyti ir žiniasklaidai, kad mes - pasirengę ir jau esame užklupę žiemą, nes jos dar nėra, o mes jau galėtume nors ir šiandien išvažiuoti į kelius. Ji mūsų tikrai nepagaus nepasiruošusių“, – sakė LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas.

„Yra sukaupta 13 tūkstančių tonų druskos. Ji bus skiedžiama su vandeniu ir barstytuvas važiuodamas skleis tą druską ant automagistralės. Vienas toks reisas gali trukti iki 30 kilometrų ir kainuoja apie 3000 litų. Žiemą kelių priežiūra ir eismo užtikrinimas yra santykinai brangus, bet tam esame pasirengę ir norime visiems tai garsiai pasakyti. Tuo pačiu nenoriu per daug nuraminti vairuotojų, nes žiema yra žiema ir kartais nugali gamta, o ne kelininkų profesionalumas, nes kai pusto – mašina kas valandą ten nepravažiuos. Norime ir savo darbuotojams pasakyti: „Viskas, vyrai, darbai prasideda. Šiandien ryte Vilniuje jau pirmasis sniegelis iškrito. Viskas. Pradedame“, – užtikrintai kalbėjo Skirmantas Skrinskas.

„Turime ir naujos technikos, kuri dėka vairuotojų profesionalumo ir gamintojų pažangos leidžia sutaupyti degalų. Taip pat mes esame vieni iš pirmųjų Europoje, kurie naudoja lazerinį slidumo matavimo prietaisą. Tai pritaikėme jau pernai. Jis sujungtas su eismo informacijos centro koordinatoriais ir žmonės mato – mėlyna spalva kelio – galima siųsti barstytuvą. Taip pat yra dviejų rūšių kameros, kurių vis daugėja. Vienos stebi kelių būklę ir dangą, kitos – matuoja eismo greitį. Pirmosios minėtos kameros turi daviklius ant dangos. Jos matuoja oro, dangos temperatūrą ir slidumą. Visą tą informaciją kiekvienas vairuotojas gali pasižiūrėti interneto svetainėje www.eismoinfo.lt. Rekomenduoju vairuotojams prieš ilgesnes keliones apsilankyti šiame puslapyje “, – apie techniką ir technologijas papasakojo direktorius.

Sveiko proto žmonės važiuoja lėčiau

„Tie kurie yra sveiko proto – jie važiuoja lėčiau, o kai važiuoja lėčiau, jie nepatenka į eismo įvykį arba patenka į įvykį kuris būna tik techninis, be sužeistų ar žuvusių žmonių. Bet kai gerai nuvalome kelią, tada prasideda greičio viršijimas, o greitis tiesiogiai proporcingas eismo įvykio pasekmėms. Kažkada buvo labai geras pavyzdys, kai snigo tris dienas. Nieko negalėjo padaryti kelininkai, nes kiek druskos bepilsi, vistiek bus slidu. Tyai yra gamta. Tai tuo metu nežuvo nė vienas žmogus, turėjome tik techninių įvykių. Taigi reikia pagalvoti, kad ne visada gerai nuvalytas kelias reiškia, kad nežus žmonės“, – papasakojo LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Technika ir atsargos - paruoštos

„Dabar iki naujų metų visos tarnybos, taip pat ir mūsų VĮ „Panevėžio regiono keliai“ turi atsargų pasiruošę pakankamai. Kas pusę sandėlio, kas pilną. Sakykime, kad sandėliai artipilniai. Teoriškai druskų atsargų iki naujų metų užtenka. Rudenį atsivežame atsargų, kad jų pakaktų iki naujų metų, o paskui vežamės dar kartą, kad turėtume iki pavasario. Taip darome todėl, nes atsargos visai žiemai sandėliuose paprasčiausiai netelpa. Technikos irgi turime. Ji prieš žiemos sezoną jau išbandyta, pratestuota. Žinoma, neturime galimybės visus automobilius išrinkti ir vėl iš naujo surinkti, todėl būna, kad po dviejų, trijų išvažiavimų į kelią, koks nors varžtas ir neatlaiko. Tačiau tai natūralu, tai technika. Kai žiema įsibėgėja, dažniausiai visa technika dirba kaip laikrodis. Esame pasiruošę užklupti žiemą“, – sakė VĮ „Panevėžio regiono keliai“ direktorius Rolandas Žagaras.

Vairuotojai privalo saugumu pasirūpinti ir patys

„Vairuotojas, prieš kažkur vykdamas, pirmiausia turi įvertinti tris dalykus. Eismo sąlygas, automobilio techninę būklę ir savo įgūdžius. Įvertinęs šituos dalykus vairuotojas visada elgsis pagal eismo sąlygas. Jeigu jos blogos – vairuotojas bus atsargesnis, neviršys greičio. Jei automobilis techniškai netvarkingas – reikėtų pagalvoti, ar iš viso verta yra važiuoti. Norėčiau pasakyti, kad prieš pradedant bet ką daryti, reikia pagalvoti. Ir tikrai nei kelininkai nespės visko nuvalyti, nei policija nespės sukontroliuoti, kad neįvyktų koks eismo įvykis, todėl patys turime būti sąmoniningi ir tuomet ir eismo įvykių įvyks mažiau, ir patys jausimės saugesni“, – senas tiesas priminė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Kelininkų ir žiniasklaidos suvienijimas gelbės gyvybes

„Kelininkų ir žurnalistų bendradarbiavimo tikslas yra vienas – išgelbėti kuo daugiau Lietuvos piliečių gyvybių, kad kuo mažiau žmonių žūtų Lietuvos keliuose ir, kad visi dirbtume tam pačiam labui. Siekiame, kad kelininkai tinkamai valytų kelius, o žurnalistai parašytų, kaip mes stengiamės, o kur jei ir nepasistengiam, kad pabartų mus. Tačiau į šitą gražią draugystę yra įpainiota ir trečioji dalis – visuomenė. Norime pabrėžti, kad ne visuomet tie kelininkai yra kalti dėl to, kas įvyksta žiemos metu. Visi mėgsta sakyti – „žiema kelininkus užklupo netikėtai“, aš nuvažiavau nuo kelio, nes kelias buvo slidus ir taip toliau. Tuo žmonės save viduje kaip ir pateisina, ir dėl visko kaltininką kelininką. Ne visada kelininkas yra kaltas. Jis stengiasi nuvalyti kelią kaip galima geriau, bet neretai žmonės važiuoja su netinkamos kokybės padangomis, gal padangų protektorius neatitinka reikalavimų, galbūt viršijamas greitis“, – sakė LAKD direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis.

„Dėl to norime atkeipti dėmesį, kad piliečiai pažiūrėtų į save. Ar tikrai mes pasiruošėme tai žiemai ir ar tai, kad mes apkaltinsime ką nors kitą, kompensuos tai, ką galime prarasti kelyje. Jei įvyksta eismo įvykis, norime, kad žurnalistai pateiktų objektyvią informaciją. Jeigu mašina nuvažiavo nuo kelio – nepulkime kaltinti kelininkų, bet išsiaiškinkime visas aplinkybes. Galbūt buvo viršytas saugus greitis, gal netvarkinga transporto priemonė. Tuomet tas pasakymas atkreips visuomenės dėmesį. Nes jei parašoma, kad buvo slidus kelias, visa visuomenė nuo savęs lyg ir nusiima kaltę. Mes stebime tuos įvykius ir matome, kad dažniausiai stengtis reikia ne kelininkams, o pačiai visuomenei“, – apie bendradarbiavimą su žurnalistais pasakojo pašnekovas.

Žurnalistams – protų mūšis ir rungtis su „Volga“

Norėdami žurnalistus artimiau supažindinti su savo darbo specifika, kelininkai surengė jiems viktoriną apie kelių tiesimą ir jų priežiūros specifiką, taip pat pasiūlė automobiliu GAZ-24 („Volga“) patiems išbandyti sudėtingą trasą. Iš pradžių plunksnos broliai buvo suskirstyti į dvi grupes. Kol vieni laukė savo eilės pravažiuoti slalomo trasa su sena, muziejine „Volga“, kiti tuo metu dalyvavo protų mūšyje ir turėjo vaikščiodami po muziejų ieškoti atsakymų į pateiktus klausimus. Vėliau grupės keitėsi, tad tiek pavairuoti sovietinį palikimą, tiek paklaidžioti muziejuje teko visiems.

Susumavus abiejų užduočių rezultatus paaiškėjo, kad iš 26-ių dalyvavusių žurnalistų greičiausiai trasą įveikė ir muziejuje susiorientavo Vitoldas Milius. Antroji vieta atiteko Jurgiui Paplaičiui. Trečią rezultatą pademonstravo Aidas Bubinas. Nugalėtojai apdovanoti taurėmis.

Kaip po renginio sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai, bus siekiama tokius susitikimus su žurnalistais rengti dažniau, galbūt net du kartus per metus - prieš žiemos sezoną ir po jo.