Į DELFI redakciją besikreipusi moteris pasakojo, kad priėjusi prie taksisto ir paaiškinusi, kur nori nuvažiuoti, išgirdo įžūlų atsakymą „tau biški kainuos“. DELFI skaitytoja įsitikinusi, kad taksistai tiesiog naudojasi nevietiniais keliautojais ir taip papildomai uždirba.

Skundų daugėja

Pasak Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Evaldo Matonio, skundų dėl taksi vairuotojų pažeidimų gaunama nemažai. Daugiausiai jų yra susiję su vežimu iš Vilniaus oro uosto.

E. Matonis teigė, kad per pastaruosius keturis mėnesius buvo nubausti 15-18 taksi vairuotojų, kurie keleivius vežė su išjungtais taksometrais arba buvo nustatę per didelius tarifus. Tokiems vairuotojams gresia bauda nuo 200 iki 500 litų.

Pažeidimų ėmė daugėti tada, kai Vilniaus oro uostas stovėjimo aikšteles pradėjo nuomoti taksi firmoms. Kadangi suma nemenka – 3000 litų per mėnesį už vietą, tenka kelti ir tarifus, kad vieta atsipirktų.

„Taigi, tą sumą vis vien sumoka galutinis vartotojas“, - teigė E. Matonis.

Tarifus kelia savo nuožiūra

E. Matonis aiškino, kad šiuo metu visos taksi įmonės gali didinti tarifus tiek, kiek nori, tačiau prieš penkias dienas privalo įspėti savivaldybę.

Šiuo metu, pasak E. Matonio, tarifai kelionėms iš oro uosto gali svyruoti nuo 6 iki 10 litų už kilometrą.

Pasak Vilniaus oro uosto Komercijos departamento direktoriaus Simono Bartkaus, oro uostas kelia reikalavimus taksi automobiliams ir jų vairuotojams, tačiau negali daryti įtakos tarifams. Tačiau oro uostas, pasak S. Bartkaus, pateikia pasiūlymus ir pastabas taksi firmoms.

Reikia pasiimti kvitus

„Turėčiau kaip įrodyti, tai nepalikčiau to ramybėje. Ne dėl tų kelių litų, o iš principo, kad mulkina žmones“, - tikino nuo taksistų gobšumo nukentėjusi moteris.

Tam, kad keleivis galėtų pareikšti skundą dėl nesąžiningų tarifų, jis turi pasiimti iš vairuotojo taksi kvitą, kuriame nurodyta kelionės data, kaina, maršrutas. Kitu atveju įrodyti tiesą yra sudėtinga. Tačiau, pasak E. Matonio, daugėja sąmoningų piliečių, kurie pasiima taksi kvitus, o po to praneša apie pažeidimus savivaldybei.

„Vienas žmogus pamatė, kad iš užsienio svečių taksistas prašo 150 litų. Jis pranešė mums, o taksistas buvo nubaustas“, - pasakojo E. Matonis.

„Jei keleiviai buvo apgauti taksi vairuotojų ar teko mokėti daugiau, būtume dėkingi, jei keleiviai informuotų oro uostą apie tokius atvejus“, - teigė S. Bartkus. Pasak jo, iki šiol nusiskundimų dėl taksi kainų nebuvo gauta.

Šiuo metu taksi paslaugas prie oro uosto teikia penkios įmonės: „Martonas“, „Pigus taksi“, „Merselita“, „M&N Logistic“, „VIP TAK“.

STRAIPSNIO ATGARSIAI:

  • Pasirodžius šiai publikacijai, ėmė skųstis ir kiti DELFI skaitytojai. Skaitytojas Mantas pasakojo, kad po penkerių metų grįžo iš užsienio paatostogauti į Lietuvą ir susidūrė su didžiule taksi kaina. Vyras iš oro uosto skubėjo į traukinių stotį ir atvykęs sužinojo, kad turi sumokėti 80 litų. "Apšalęs buvau... Nuo kada tokios kainos? O taksistas sako: sako na Lietuva į Europos Sąjunga įstojo, viskas pabrango... Žiauru. Vieni aferistai Lietuvoje - tik išlipai iš lėktuvo ir bijok išeiti į gatvę. Dar kartą tiek nemokėčiau - kviesčiau policiją", - tikino jis.
  • Tuo tarpu kitas skaitytojas Algimantas pasakojo, kad prieš mėnesį mokėjo 6 Lt už kilometrą iš oro uosto. Iki Spaudos rūmų kelionė kainavo 70 Lt.: "Kaina baisi. Tačiau ji parašyta ant prie aerouosto esančio stendo. Taksistai prieš sėdant perspėja, kad bus labai brangu, bet sako, kad tokios taisyklės nustatytos."
  • Skaitytojas Pavelas kartą su viršininku važiavo taksi iš oro uosto. Automobilis buvo gana prastas, tačiau maloniai nuteikė, kad vairuotojas padėjo susikrauti lagaminus. Tačiau pradėjus važiuoti Pavelas atkreipė dėmesį, kad taksometre yra nustatytas didesnis įlaipinimo mokestis negu nurodyta informaciniame lape ant priekinio stiklo. "Paklausus vairuotojo, kodėl taip yra. Susilaukiau klausimo: "Tai ką pakeisti!?". Be abejo pasakiau kad pakeistų. Tada vairuotojas pasakė: "Koks tau skirtumas vistiek įmonė moka už kelionę." Pasakiau, kad dabar kiekvienas turi taupyti, nes yra sunkūs laikai ir taip pat reikia taupyti įmonės pinigus... Taksisto veidas bylojo, kad jis tokio požiūrio nesupranta." Šios kelionės kaina pasiekė 80 Lt. "Padavus vairuotojui 100 Lt. kupiūrą, jis pasakė, kad neturi grąžos. Ir vėl pasakė: "Tai gal šimtą litų sumokėsi, juk vistiek įmonės pinigai...". Pasakiau kad tikrai ne."
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)