Dalykų mokytojų metodinės dienos – tai vienos dienos konferencinio tipo renginiai, skirti mokytojams, kurie nori susipažinti su ugdymo turinio naujovėmis, pasidalinti gerąja darbo patirtimi. Tokių tikslų siekė ir Kelmės rajono mokyklų matematikos pedagogai bei svečiai, pakviesti dalyvauti renginyje Kelmės rajono savivaldybės suaugusiųjų mokymo centro, profesinio informavimo konsultantės metodininkės S. Urbutienės ir Tytuvėnų gimnazijos pavaduotojos Z. Vozbinienės.

Tądien renginį pradėjo Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė L. Švilpienė. Kūrybinga pedagogė su keliais III g b klasės mokiniais - E. Banaityte, A. Vaicekauskaite ir D. Jurkaičiu - šauniai suorganizavo dalyviams protmūšį, t.y. konkursą "Išmanieji matematikos mokytojai". Metodinės dienos dalyviai ne tik smagiai dirbo komandose, patys išbandydami darbo grupėse metodą, bet ir pasitikrino savo žinias, praktinius gebėjimus.

Ne vien malonioji dalis domino susirinkusiuosius. Teko spręsti labai aktualias problemas ir jau paminėtą dilemą, t.y. ar mokinio pažanga ugdymo procese yra būtinybė, o gal tai tik privilegija? Gimnazijos psichologė R. Pažarauskienė supažindino visus dalyvius su matematikos mokymo(si) sunkumais ir pateikė išsamią informaciją ne tik apie statistinius įvairių atliktų tyrimų duomenis Lietuvoje ir užsienyje, bet ir siūlė, kaip galima spręsti iškilusias problemas.

Kad nenusimintų mokytojai dėl visų rūpesčių ugdymo procese, renginio metu visus konferencijos dalyvius privertė šypsotis matematikos vyresnysis mokytojas R. Varpiotas, įdomiai skaitęs pranešimą apie matematinius intarpus pamokose. Pamokęs, kaip kinai daugina, pajuokavo lygindamas, jog lietuvaičių sistema yra lengvesnė. Kolegos pasisakymus įvairiais pavyzdžiais ir darbų duomenų baze papildė gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė J. Aksamatauskienė, kurios teigimu „tinkamai ir saikingai naudojami matematiniai intarpai pamokose skatina mokinių kūrybiškumą, įžvalgą bei motyvaciją“. Parodyti pavyzdžiai, supažindintos mokomosios programos įkvėpė konferencijos dalyvius pagal galimybes bandyti paįvairinti savo pamokas.

Metodinėje dienoje dalyvavo viešnia iš Raseinių rajono Šiluvos vidurinės mokyklos - matematikos vyresnioji mokytoja L. Zaleckienė, kuri taip pat visus dalyvius pamalonino pasidalijusi savo darbo gerąja patirtimi, skaitydama pranešimą „Didaktinių žaidimų panaudojimas matematikos pamokose 5 ir 6 kl.“. Kolegos susipažino su matematiniu „loto“, „domino“ ir kitais didaktiniais žaidimais, kurie leidžia pamokos metu mokiniams pritaikyti užduočių diferencijavimą pagal pastarųjų gebėjimus.

Kelmės rajono Tytuvėnų jaunimo mokyklos matematikos vyresnioji mokytoja B. Daubaraitė salės dalyvių dėmesį prikaustė savo „gyvu“ ir nepakartojamu pranešimu: „Mokymas Vokietijoje - įspūdžiai po ką tik vykusios komandiruotės“. Visi sužavėti klausėsi lektorės pasakojimo, kaip mokiniai mokosi Berlyne ir kokia mokymo ir ugdymo proceso kaita būtų tikslinga ir Lietuvos mokykloms. Abejingų šis pranešimas nepaliko; kilo audringos diskusijos apie mokymo procesą, apie visas „už“ ir „prieš“ galimybes.

Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė N. Girkantienė pasidalino su rajono mokytojais savo darbo patirtimi, patarimais bei pavyzdžiais, kaip ji organizuoja veiklą savo pamokose, kokius darbo ir vertinimo metodus taiko ir koks yra efektyvus, mokytojos manymu, mokymas(is). Pedagogė taip pat pasidalino baigiamųjų egzaminų rūpesčiais ir problemomis, kartu ieškodama galimų sprendimų kelių.

Kelmės rajono savivaldybės administracijos, švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė I. Janušienė apibendrino „PUPP“ rezultatus ir analizavo galimas priežastis. Puikiai išmananti, kaip reikia motyvuoti mokinius, p. Irena nustebino ir mokytojus savo puikiais paprastais ir praktiniais, veiksmingais patarimais, kaip reikia „mikliai atsigauti“ po nuovargio ir vėl aktyviai, su naujų jėgų antplūdžiu, kibti į darbus. Jos pamokyti ir padarę pedagoginę pertraukėlę, konferencijos dalyviai po visų pranešimų aplankė Tytuvėnų bažnyčios architektūrinį ansamblį, su kurio istorija supažindino M. Žukauskaitė, mielai aprodydama ne tik pastatus, bet ir atsakydama į smalsuolių klausimus.

Į klausimą, ar mokytojo lyderystė ir pagalba siekiant kiekvieno mokinio pažangos, yra ugdymo procese būtinybė ar privilegija, vienareikšmiško atsakymo, deja, nėra... nes: mokinio pažanga matuojama ne vien tik pažymiu ar gera nuotaika ir savijauta pamokų metu, bet lemiamasis faktorius, ko gero, išlieka savimotyvacija plačiąja prasme.

Autorė: J. Aksamatauskienė, Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė