Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos II klasių moksleiviai, lydimi auklėtojų Reginos Kumžienės ir Sauliaus Damanskio, bei karjeros koordinatorės Daivos Gramalienės, vienai studijų ir profesijų pažintinei dienai pasirinko Klaipėdą.

Pirmiausia buvome labai šiltai sutikti Klaipėdos siuvimo ir paslaugų verslo mokyklose bendruomenės, bei direktorės pavaduotojos ugdymui Albertinos Kamežienės. Pavaduotoja gana vaizdžiai supažindino su mokykla, bei studijų programomis. Vėlesnis mokykloje praleistas laikas buvo skirtas pačių mokinių veiklai - merginos išbandė save kirpykloje, bandė daryti floristikos darbus, kompiuterinio projektavimo klasėje gaminosi vizitines korteles, stebėjo moksleivių ir pedagogų darbą bei tarpusavio bendravimą.

Visos popietės nelengvą triūsą vainikavo profesijų šou. Mums buvo pristatytos kirpėjų ir rūbų siuvimo bei modeliavimo studentų darbai. Baigiantis pažinčiai su šia mokykla labiausiai buvome nustebę, kad į mokyklą mokytis praktinių įgūdžių kasmet stoja net baigę universitetines studijas.

Vėliau pravėrėme Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos duris. Karjeros centro vedėja dr. Genutė Kalvaitienė ne tik suteikė daug žinių įtraukdama į savotišką viktoriną, bet ir suteikė galimybę aplankyti mokomuosius „kapitonų tiltelius“ ir išbandyti Laivų treniruoklius. Po šių trumpų pratybų tapo aišku, kurie moksleiviai neatsparūs bangavimui, karščiui, įvairioms kritinėms situacijoms. Drąsesni galėjo bandyti „įplukdyti“ didžiulį laivą pro jūros vartus, stebėjome kaip keičiasi laivo valdymas naktį, bei siaučiant audroms arba smarkiai sningant. Susipažinome kiek jūreiviai turi turėti žinių bei kokių gebėjimų gali pareikalauti šios krypties studijos.

Paskutinę tądien aplankėme Klaipėdos Laivininkų mokyklą. Mus pasitiko profesijos mokytojas, jūrų kapitonas Stanislovas Macijauskas. Šioje mokykloje taip pat susipažinome ne tik su mokslo sąlygomis, bei perspektyvomis pabaigus mokyklą, bet ir stebėjome gelbėjimo pratybas - ką turi žinoti ir kaip elgtis kiekvienas laivo darbuotojas.

Išvažiuojamosios pamokos truko net septynias valandas. Moksleiviai būdami vietose įgauna daug žinių, kurias gal būt panaudos patys, gal perduos kitiems. Viena aišku - jų akiratis po šios išvykos tik dar prasiplėtė, o tam įtakos turi mokyklose vykdomas projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme" .

Grįžus į gimnaziją moksleiviams buvo suteikta galimybė įvertinti kelionei keltus uždavinius, tikslus, parašyti savo nuomonę apie labiausiai patikusias veiklas. Iš visų 35 kelionės dalyvių sulaukta labai teigiamų atsiliepimų, pageidavimų kitai veiklai.