Vilniuje yra kiek daugiau kaip 200 tūkst. pašto dėžučių. Vadinasi iš viso į pašto dėžutes sostinėje per metus buvo įmesta 1240 tonų reklaminių šiukšlių.

Jau trečius metus iš eilės renku reklamos šiukšles, nuo vieno pavasario iki kito. Kiekvienais metais kovo pradžioje pasveriu ir suskirstau. Mūsų laiptinėje šalia pašto dėžučių puikuojasi net dvi šiukšlių dėžės, kur nusėda daugybe skrajučių – trumpas jų kelias nuo pašto dėžutės. Tačiau ne smulkios skrajutės ir reklaminiai lapeliai sudaro daugumą.

Šį karta liūto dalis teko „Iki“ ir „Rimi“ laikraštukams. Kartu paėmus, „Iki“ ir Rimi laikraštukų svoris sudarė 3,3 kg, iš kurių 2,2 kg – „Iki“ ir 1,1 – „Rimi“. Išvada – „Iki“ suaktyvėjo, „Rimi“ – dvigubai sumažėjo, lyginant su praeitu periodu. Pastebėsiu, jog šalia mano namų yra „Maxima“, netoli – „Iki“ ir „Norfa“.

Toliau rikiuojasi „Maxima“, „Eurovaistinė“, „Prisma“, „Thomas Philips“, „Moki veži“ ir „Topocentras“. Tačiau jų kiekiai tokie kuklūs, kad neišeina ir pasverti.

Kalbant apie intensyvumą ir atkaklumą – „Iki“ atsiųsdavo po laikraštuką kiekvieną mielą savaitę, taigi per metus susikaupė 51 vnt.; „Rimi“ – toks įspūdis, kad jie siunčia kas dešimt dienų – metinis laimikis – 38 vnt. O „Maxima“ mus pamiršo, teatsiuntė 7.

Dar vienas pokytis – nustojo dalinti maisto kuponėlius – o juk praeitais metais jų gaudavom daugybę. Nepasiteisino? Ar žmonės vėl pradėjo lankyti kavinėse ir be kuponėlių cepelinams ir picoms? Prieš metus buvome užversti „CanCan pizza“, „Hesburger“, „Charlie“, „Katpėdėlė“, „Carskoe selo“, „La Crepe“, „Čili pica“ ir „Čili kaimas“, „Forto dvaras“, „Seklyčia EuroPub“. O dabar – beveik nei vieno…

Šie metai – rinkimų metai, įdomu, su kiek tonų popieriaus mus atakuos potencialūs seimūnai? Tiesa, šiais metais ant kai kurių kaimynų pašto dėžučių atsirado lipdukai „Reklama nepageidaujama”.