„Migracijos tarnyboje gavusi naują asmens dokumentą - Lietuvos Respublikos piliečio pasą - ėmiausi žygio. Nusprendžiau informuoti bankus apie mano pavardės pasikeitimą, tarp jų buvo ir SEB bankas. Pasirodo, šiam bankui negana vien asmens tapatybės dokumento originalo. Jie reikalauja santuokos liudijimo! Ar turėtų banką dominti mano pavardės pasikeitimo priežastis? Ar turėtų banką dominti, kas yra mano vyras ir kokie yra jo asmens duomenys, jei kalbama ne apie paskolą būstui, o tiesiog apie mano, kaip apie asmens turinčio atsiskaitomąją sąskaitą banke, pavardės pasikeitimą?“, - stebisi skaitytoja.

Kaip DELFI paaiškino SEB banko Prevencijos departamento direktorius Audrius Šapola, tokia tvarka, kai pasikeitus pavardei reikėjo pateikti ne tik pasą, bet ir santuokos liudijimą, buvo seniau. „Jei kliento vardas ar pavardė yra pasikeitusi, banko darbuotojui jis turi pateikti vardo ar pavardės pasikeitimą patvirtinantį dokumentą. Banke padaroma šio dokumento kopija ir saugoma banke“, - sakė A. Šapola.

Skaitytojos aprašytu atveju greičiausiai įvyko nesusipratimas, mat banko darbuotojams pakanka asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, kuriame jau yra naujas vardas ar pavardė (pasas, vairuotojo pažymėjimas ir pan.), papildomas pavardės pasikeitimo faktą liudijantis dokumentas nėra būtinas.

Papildomų duomenų reikalavimas - teisėtas

Nors bankams tokie duomenys nėra būtini, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausiasis specialistas Augustas Gadeikis tikina, kad bankai turi teisę reikalauti papildomų duomenų. „Teisės aktai baigtiniu sąrašu nenustato, kokių tapatybės identifikavimo dokumentų finansų įstaigos gali reikalauti iš asmenų, t.y. asmens duomenys galėtų būti tvarkomi tik esant iš anksto apibrėžtam ir teisėtam asmens duomenų tvarkymo tikslui ir tik tokios apimties, kurios reikia šiam tikslui pasiekti. Jie turi atitikti numatytą teisėto tvarkymo kriterijų, pvz., asmens duomenys gali būti tvarkomi, jeigu pagal įstatymus duomenų valdytojas yra įpareigotas tvarkyti asmens duomenis ar kitais atvejais“, - paaiškina A. Gadeikis.

Anot jo, bankams asmens dokumentai būtini tam, kad jie nustatytų asmens tapatybę ir galėtų ne tik suteikti paslaugą, užtikrinti savo veiklos saugumą, bet taip pat vykdyti įsipareigojimus dėl pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos programos.

Dėkojame DELFI skaitytojai už informaciją!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją