DELFI skaitytojas Juozas (vardas pakeistas) skundžiasi gaunamais pranešimais apie jam išsiųstą registruotą siuntą, kurią jam turėtų pristatyti kurjeriai. „Turi lakstyti po visą miestą juos gaudydamas, eidamas pas juos į namus vėlai vakare arba laukdamas kurjerio skambučio, kurio dažniausiai nesulauki. Arba turi atsiprašyti iš darbo ir važiuoti į kurjerių tarnybą, nes jie dirba tik iki 17 val“, - savo laiške rašė Juozas.

Kitaip situaciją aiškina Lietuvos pašto komunikacijos grupės vadovė Kristina Palevičiūtė. Ji teigia, kad pasiuntinių paštui atvežus siuntą gavėjui ir jo neradus, jo pašto dėžutėje paliekamas pranešimas apie siuntos gavimą. Jame nurodomas adresas, kur reikia atsiimti siuntą, darbo laikas ir telefonas, kuriuo galima paskambinti. Paskambinus galima suderinti, kad pasiuntinys siuntą atvežtų pakartotinai klientui patogiu laiku. Tą kurjeris gali padaryti net ir vakare, po darbo. Svarbu palikti telefono numerį, kad pasiuntinys galėtų susisiekti su klientu ir susitarti dėl atvežimo laiko. Įprasta tvarka pristatymas vykdomas vieną kartą.

Komentuodama Lietuvos pasiuntinių pašto darbo laiką, K. Palevičiūtė nurodo, kad apskričių ir rajonų centruose pasiuntinių siuntos išduodamos pašto darbo laiku (ir šeštadieniais). Ne visur pasiuntiniai dirba iki 17 val., tuomet pasiuntinių siuntas atiduoda pašto darbuotojas. Visi apskričių ir rajonų pašto centrai dirba šeštadieniais. Siuntą pasiuntinys gali pristatyti klientui ir į darbovietę, jei ji tame pačiame mieste. Lietuvos pašto komunikacijos grupės vadovė pateikia Vilniuje Geležinkelio gatvėje esančio pasiuntinių pašto pavyzdį: jis dirba pirmadieniais – penktadieniais nuo 6 ryto iki vidurnakčio, o savaitgaliais nuo 7 iki 22 valandos vakaro.

Ar pašto paslaugos tikrai brangsta?

Tuo tarpu DELFI skaitytoja Inga baisisi pašto paslaugų kokybe. Ji papasakojo apie savo mamą, kuri buvo šokiruota pabrangusiomis siuntinių kainomis. Merginos mamai buvo sudėtinga išsiųsti siuntinį su turinio nusakymu, nes pašto darbuotojai nemokėjo anglų kalbos, kad jai padėtų. Inga taip pat stebisi sutrumpėjusiomis darbo valandomis: „Turi bėgte bėgti iš savo darbo, norėdama spėti į paštą.“ Inga nusivylusi ir pašto darbuotojų elgesiu: „Klientų aptarnavimas su šypsena yra kažkas nesuprantamo.“

K. Palevičiūtė paneigia, jog pastaraisiais metais pašto paslaugų kainos kilo: pašto paslaugų tarifai, siunčiant šalies viduje ir į Europos Sąjungos, paskutinį kartą keitėsi 2007 metų rugsėjo 1 dieną. Vis dėlto, ji išskiria vidaus pašto siuntinius iki 10 kilogramų, jų registravimo ir įvertinimo mokesčius bei tarptautinius pašto siuntinius į Europos Sąjungos valstybes iki 10 kilogramų, kurie 2009 metų sausio 1 dieną buvo padidinti dėl padidėjusio pridėtinės vertės mokesčio tarifo iki 19 procentų ir nuo tų pačių metų rugsėjo 1 dienos – iki 21 procentų.  Tačiau šias paslaugas nuo kitų metų sausio 1 dienos nebeapmokestinant pridėtinės vertės mokesčiu, atitinkamų paslaugų tarifai buvo sumažinti pridėtinės vertės mokesčio dydžiu.

Lietuvos pašto atstovė atkreipia dėmesį į tai, kad tarptautinių pašto siuntinių tarifai paskutinį kartą buvo keisti nuo šių metų vasario 1 dienos. Ji paaiškina, kad tarifų pakeitimai atlikti dėl pasikeitusių tarptautinių atsiskaitymų tarifų, kuriuos taiko užsienio paštai už Lietuvos siuntų pristatymą atitinkamose šalyse.

Ką daryti, jei nespėji į paštą ir nemoki anglų kalbos?

„Iš tiesų paštų darbo laikai visoje Lietuvoje skiriasi, atsižvelgiant į klientų srautus bei pašto paslaugų poreikį konkrečioje gyvenvietėje“, - skirtingo darbo laiko priežastis įvardija Lietuvos pašto komunikacijos grupės vadovė.

Ji pasakoja, kad pastaruoju metu didžiuosiuose miestuose daugėja paštų, dirbančių septynias dienas per savaitę – tai prekybos centruose įsikūrę paštai, į kuriuos klientai gali užsukti iki vėlaus vakaro tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais. Anot K. Palevičiūtės, klientų patogumui, vien šiais metais buvo atidaryti trys nauji pašto skyriai: du Šiaulių prekybos centruose „Akropolis“ ir „Saulės miestas“ ir vienas Didžiojoje Riešėje esančiame prekybos centre „Link Molėtų“.

Paklausta apie pašto darbuotojų darbo kokybę, K. Palevičiūtė užsimena, kad siekiant užtikrinti teikiamų paslaugų ir aptarnavimo kokybę, Lietuvos paštuose vykdomi „slaptojo pirkėjo“ tyrimai. Jų metu analizuojamas klientų aptarnavimo specialistų darbas, tiriama aptarnavimo kokybė. Ji priduria, kad taip pat organizuojami tiesiogiai klientus aptarnaujančių pašto darbuotojų žinių patikrinimai. Užsiminus apie užsienio kalbų žinias, K. Palevičiūtė jų mokėjimą apibūdina kaip privalumą pašto aptarnavimo specialistams.

Kalbant apie siuntinio išsiuntimą, anot K. Palevičiūtės, įprastai siuntėjų prašoma užpildyti dokumentus tokia kalba, kokia reikia, tačiau jeigu siuntėjas tokios galimybės neturi (nemoka užsienio kalbų), priimami ir lietuviškai užpildyti dokumentai. Bendrovės pašto skirstymo departamente yra vertėjai, kurie išverčia dokumentus į prancūzų arba anglų kalbas. 

Dėkojame DELFI skaitytojams už informaciją!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)