Tiksliau, ne pačios paslaugos – jos veikia patogiai, yra puikus būdas susisiekti skubant. Todėl net klausimų nekilo, ką turėčiau naudoti, važinėjant iš vieno ar kito sostinės taško – be to, buvo gera matyti tokias sąlyginai nedideles kainas, palyginus su Vokietija.

Tačiau mane pašiurpino kai kurie vairuotojai, konkrečiai – atvykę iš Artimųjų Rytų. Ne, man nėra svarbu jų kilmė iš esmės, net neprieštarauju, kai automobilyje tenka pasiklausyti kazachstanietiško repo – vis prasiplečia akiratis, kažkas naujo ir negirdėto. Galų gale, ir Vokietijoje tokių vairuotojų yra, ir ten man tai nekelia jokių problemų. Žmonės atvažiavo užsidirbti, dirba, aš jiems moku pinigus, juk ne gaila.

Bet į Lietuvą atvykusiųjų vairavimo įpročiai... Keletą kartų nuoširdžiai bijojau dėl savo gyvybės. Atrodo, kad jokios kelių eismo taisyklės jiems negalioja.

Pirmas pasitaikęs vairuotojas nežiūrėjo į jokius kelio ženklus, kelis kartus įsuko į kairę, kai sukti buvo galima tik į dešinę, vieną kartą tai buvo vienpusė gatvė. Na, jam taip buvo greičiau kirsti kampus, jis juk geriau žino, kaip greičiau nuvažiuoti negu GPS.

Kitą kartą, kai gavau ne lietuvį vairuotoją, buvo dar baisiau. Ten, kur buvo galima važiuoti 50 km/h, jis lėkė 90km/h. Kai paprašiau, kad nelėktų taip greitai, jis manęs neva nesuprato, nes angliškai nekalba. Lietuviškai, aišku, irgi. O rusiškai aš nemoku. Taip ir pralėkiau, pusiau melsdamasi, kad tik kelionė laimingai baigtųsi.

Po šios patirties pasidarė nuoširdžiai baisu kviesti pavėžėjus, kai, atrodo, negali žinoti, ar saugiai pavyks pasiekti kelionės tašką. Kiek vėliau draugė paprotino – kviečiantis transportą iš siūlomų variantų rinktis brangesnę opciją. Tokiu atveju neva vairuotojai būna tik lietuviai. Nežinau, kiek tai yra tiesa, bet man pasiteisino.

Ir kaip džiaugiausi važiuodama su jais – ne dėl to, kad galėjau susikalbėti lietuviškai, nors tai irgi prisidėjo, bet dėl to, kad jie vairuoja kaip normalūs Vakarų valstybės piliečiai, žinantys kelių eismo taisykles ir jų besilaikantys.

Išvykau atgal į Berlyną, laimei, nenukentėjusi, sveika ir gyva. Tačiau liko apmąstymai – o nejaugi Lietuvoje tokių vairuotojų niekas nenubaudžia? Neatimamos teisių, niekaip nekontroliuoja? Ar jie taip gerai uždirba, kad susimokėti baudas nieko nereiškia? Tikiuosi, kad ši problema kažkaip jau sprendžiama, ir atvykėliai bus priversti išmokti normaliai vairuoti, kaip buvo priversti Vokietijoje.

Ačiū, kad dalijatės savo nuomonėmis. Norite išsakyti mintis ar pranešti naujieną? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt