Gruodžio 15 d.,  prieš grįždamas į savo miestą, Ignaliną, svečiuodamasis pas giminaičius, suabejojau savo „Vilniečio“ kortelėje esančiu likučiu. Nors  galėjau nesunkiai per dešimt minučių pasiekti autobusų stotį pėstute, tačiau nusprendžiau pasinaudoti viešuoju transportu,  pasitikrinau savo „Vilniečio“ kortelės likutį per vilniusticket.lt sistemą, kurioje, kaip man atrodė, yra labai patogi funkcija – „Pasitikrinti kortelės likutį“. 

Įvedus į laukelį savo kortelės numerį sistema parodė, kad likutis – 7,20 Lt.  Žinoma, užfiksavau pastabą, kad „Informacija iš transporto priemonių atnaujinama kitą dieną“, tačiau prisiminiau, kad paskutinį kartą naudojausi kortele dieną prieš, todėl neturėjau pagrindo abejoti, kad būtent toks likutis šiuo metu mano kortelėje ir yra.

Deja, įlipus į autobusą, prilietus kortelę prie komposterio, paaiškėjo, kad e.piniginėje - tik 60 centų, todėl negaliu įsigyti jokio bilieto. Pinigų turėjau tik kelionei namo, todėl nepirkau bilieto iš vairuotojo-kontrolieriaus ne tik todėl, kad bilietai parduodami tik sustojimuose ir Kelių eismo taisyklės trukdo blaškyti vairuotojo dėmesį jam bevairuojant, bet dar ir dėl to, kad galėčiau pasiekti savo namus. Ketinau sekančioje stotelėje išlipti ir pasiekti autobusų stotį pėstute.

Kitoje stotelėje įlipo kontrolierius, kuriam paaiškinau situaciją, jis patikrino per komposterį, kad iš tikrųjų jis rodo 0,60 Lt, o vėliau – išlaipinęs mane, nuskaitęs kortelės brūkšninį kodą patikrino, kad vilniusticket.lt rodo 7,20 Lt. Vis dėlto, nepaisydamas akivaizdaus fakto, kad aš buvau suklaidintas, mano asmens dokumentą, kartu su „Vilniečio“ kortele perdavė į „Keleivių kontrolės“ autobusiuką.

Autobusiuke dirbusi kontrolierė taip pat nepaisė mano paaiškinimo, išspausdino protokolą, ir kadangi per paskutinius metus (ir išvis) nesu baustas už jokius administracinius teisės pažeidimus, administracinį nurodymą, pasiūlymą per 10 dienų sumokėti pusę sankcijoje už šį pažeidimą numatytos baudos, t.y. 30 Lt.

Kadangi kontrolieriai protokole įvėlė klaidų, nurodydami net ne tą autobuso maršrutą, kuriuo važiavau, ir atsisakė įrašyti nustatytas aplinkybes dėl skirtingų duomenų rodymo vilniusticket.lt sistemoje ir komposteryje autobuse, po protokolu nepasirašiau. 

Grįžęs namo kitą dieną susisiekiau su SĮ „Susisiekimo paslaugos“, man trumpai paaiškino, kad galėjo būt, kad duomenys vėluoja interneto sistemoje, nes visi e.bilietai ir e.piniginėje esantis likutis saugomas tiesiai kortelėje esančiame luste (...).

Susisiekus su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadybininku, jis mane išklausė, ir paaiškino, kad man nereikės mokėti baudos, bus tik įspėjimas, o kitąkart jeigu važiuočiau be bilieto, būtų laikoma, kad tvarką pažeidžiu antrą kartą.

Baudimo už važiavimą be bilieto procedūrą numato Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas. Permečiau akimis aktualius straipsnius ir man pasirodė teisiškai nelogiškas paaiškinimas, kad „jums tiesiog nereikės baudos“.

Pagal minėtą kodeksą, pasiūlymas sumokėti 30 Lt galioja 10 dienų. Nesumokėjus byla nagrinėjama įprasta tvarka, gali būti paskiriama nuo 60 Lt iki 100 Lt bauda, arba byla nutraukiama, nuobaudos rūšiės – įspėjimas – nėra, o bet kuriuo atveju išnagrinėjus bylą turi būti priimamas oficialus dokumentas – nutarimas, kuris, pasak vadybininko nebūtų buvęs priimamas.

Vadybininkas man darkart patvirtino, kad mano bauda 30 Lt  pakeista į įspėjimą. 

Susisiekus su įmonės teisininku, jis pasisiūlė padėti, patarė man parašyti prašymą dėl bylos nagrinėjimo man nedalyvaujant ir bylos nutraukimo man nedalyvaujant. Šiandien jau turiu nutarimą, kuriuo byla mano atžvilgiu nutraukta, nesant pažeidimo įvykio ir sudėties.

Man liūdna ir pikta dėl SĮ „Susiekimo paslaugos“ darbo kokybės. Pirmiausia dėl to, kad, mano galva, vilniusticket.lt sistemoje nėra aiškiai įspėjama apie tai, kad esantis realus likutis gali būti ir kitoks negu rodoma, kad kontrolieriai nėra supratingi ir neatsižvelgė į mano nurodytas aplinkybes (kurias vietoje ir nustatė) ir galėjo pagrįstai protokolo tiesiog nerašyti. Taip pat pikta dėl to, kad iš tiesų teko labai daug vargti, kad mano byla būtų išspręsta ne bet kaip, o būtent taip, kaip numato Seimo išleisti įstatymai.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ žadėjo atkreipti dėmesį į mano pastabą dėl vilniusticket.lt sistemoje rodomo likučio tikslumą ir parašyti aiškesnę, dėmesį labiau atkreipiantį įspėjimą, tačiau manau, kad tai gana aktuali problema, apie kurią galima informuoti DELFI skaitytojus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!