Šį straipsnį rašau paragintas kelių mokytojų. Manau, kad ši problema privalo būti eskaluojama kuo garsiau.

Visi girdėjome propagandą apie mokyklų pertvarkymą bei išaugusį „langų“ skaičių, kurie Lietuvoje sukėlė tikrą skandalą (bet čia juk Lietuva – paburbuliavome ir vėl plaukiame sava vaga).

Kalbėsiu apie Telšių miestą. Po šios vadinamosios „pertvarkos“, iš šešių vidurinių mokyklų liko tik trys. Kitos paliktos kaip pagrindinės. Gerai. Jeigu didieji švietimo ministerijos dėdės taip nusprendė – tebūnie. Klausimas iškyla – kur eis dešimt klasių baigusieji ir pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą gavusieji? Žinoma, baigti dvylika klasių. Tačiau teorija – sausa šaka...

Į „Džiugo“ vidurinę mokyklą pernai sugužėjo apie 200 vienuoliktokų. Ir ką jūs pasakysite? Mokykla - geranoriška, nė nedvejojusi priima visus. Prabėga metai ir ateina ši rugsėjo pirmoji. Į mokyklą atbilda dar apie 200 vienuoliktokų. Mokykla vėl rodo savo plačią širdį ir vėl visus kaip skruzdes suvaro. Bet nepamirškite, kad mokykla turi septintas, aštuntas, devintas ir šeštas klases.

Ir baisiausia yra tai, kad mes, mokiniai, gal kaip nors ir iškentėtume tuos metus tyliai papykdami. Tačiau kai mokyklos administracija demonstratyviai atsistoja ir išdrožia: „O ką mes, jūsų nuomone, turime daryti? Jūs manote, kad yra įmanoma sudaryti tvarkaraštį su šitiek žmonių?“ Žodžiu, administracija bando motyvuoti tuo, kad mes kalti, jog mokykla kažkada neturėjo proto ir priėmė tiek žmonių, o dabar nesugeba, nemoka, nesupranta kaip reikėtų sudaryti tvarkaraštį, atitinkantį mokinio ir jo tėvų poreikius.

Kitas dažnai pasigirstantis mokyklos administracijos priekaištas - neva mokiniai netinkamai pasirenka disciplinas. Klausiama, kam yra reikalingi fotografijos ar teisės dalykai? Taip išeina, kad mokykla pati peikia savo teikiamą mokslą. Iš pradžių prekę (tam tikrą discipliną) pasiūlo, o paskui sako, kad ją pasirinkdami mes trugdome sudaryti tvarkaraščius. Žodžiu, šioje vietoje išvados padaryti nesugebu...

Vadinamieji „langai“ sukelia daug problemų tiek mokiniui, tiek mokytojui. Ką vaikas daro? Gerbiami tėveliai, tikrai taip nebūna, kad vaikučiai susėda ratuku ir skaito Frydricho Nyčės filosofinius kūrinius ar Franco Kafkos metamorfozinius išgyvenimus...

Turiu draugą, kuris mokosi toje pačioje mokykloje ir kurio penktadienio dienos tvarkaraštis yra štai šitoks: pirma ir antra pamoka yra užimtos, tada seka keturi langai ir istorija... Kaip jūs manote, ar šiam mokiniui yra didelė motyvacija eiti į istorijos pamoką? Jam nuėjus pas pavaduotoją ir parodžius tvarkaraštį, ši atkerta: "Tavo tvarkaraštis yra vienas geriausių mokykloje..."
 
Rašau šį įrašą ir galvoju kokie iš to seks komentarai. Greičiausiai tokie: „Ir tu tikiesi kažką čia pasiekti?“ Žinau, kad kažkoks straipsnelis nieko nepakeis. Tačiau, jei kada nors kalbą pradėsime apie tai, ar kas nors ėmėsi kokių veiksmų, kad kažką pakeistų, aš drąsiai pakelsiu ranką...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!