Troleibusas turi daug privalumų prieš tramvajų. Vienas jų - manevringumas.

Įsivaizduokime, kad Kalvarijų/Turgaus gatvių sankryžoje susiduria automobilis su sunkvežimiu. Sunkvežimis užtveria antrąją ir trečiąją juostą, kitaip tariant - bėgius. Ir kas gi atsitiko - sakys A. Zuokas. Ogi tramvajai stovės ir lauks, kol bus patrauktas tas sunkvežimis. Troleibusai tai laisvai apvažiuotų pirmąja juosta. O tramvajus tik bėgiais juda.

Kitas privalumas - triukšmas. Tramvajus kaukši ratais, o autobuse „dzūngsta“ išmetamasis vamzdis. Troleibusai neskleidžia beveik jokio triukšmo, nebent kondicionierius. 

Ir tai dar ne viskas. Troleibuso variklio efektyvumas ~95 proc., kai autobusų - apie 35 proc. Troleibusų tarnavimo laikas yra ilgesnis nei autobuso.

Žinoma, troleibusas turi ir trūkumą - kontaktinis tinklas (toliau KT). Jam remontuoti reikia apie 40 mln. Lt, tačiau tai žymiai pigiau nei diegti tramvajų nuo nulio. Kai kurie sako, kad troleibusai yra lėti. Priežastis: tvarkaraščiai (jie sudarinėjami taip, kad troleibusas šliaužtų), KT (neinvestuojama į jį). Krenta ūsai. Ar kas žino, kodėl? Todėl, kad neinvestuojama į KT.

Vilniaus meras A. Zuokas troleibusus vadina atgyvenomis. Įdomu, kodėl? 

Anot jo, troleibusai yra pasenusi transporto rūšis, jų laidai darko miestą, į jų sistemą reikia investuoti daug pinigų. Tačiau negi tramvajus ir elektriniai autobusai (kas yra labai nepatikimas dalykas) yra nemokami? Negi šeši (o gal išvis - vienas) tramvajaus maršrutai pakeis 20 (21 neskaičiuokime - tai trumpas ir mažai reikalingas maršrutas) troleibusų maršrutų? Žinoma, ne. 

Turbūt, kad troleibusų neliks, bus tik paprasti autobusai. Tačiau ekologija? Kaip su ja?

Kaip eilinis Vilniaus gyventojas tikiuosi, kad troleibusai Vilniuje išliks ir jų tinklas bus plečiamas. Gal ir Jūs tai pat?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!