Suprasdamas, kad žmogus pateko į nepavydėtiną situaciją, direktorius M. Sinkevičius pats susisiekė su straipsnyje minimu asmeniu ir atsiprašė jo dėl patirtų nemalonumų.

„Suklysta žmonės, suklysta ir elektronika, tačiau klaidų informacinėje sistemoje neturi būti. Žinoma, man kaip institucijos vadovui labai apmaudu, kad taip nutiko. Sieksiu užtikrinti, kad ateityje to būtų išvengta, o kilusios problemos būtų sprendžiamos čia ir dabar, nelaukiant padarinių, kurie gali atsiliepti konkrečiam žmogui. Aš tuo pasirūpinsiu asmeniškai“, - pranešime spaudai cituojamas direktorius.

Todėl M. Sinkevičius iš atsakingų darbuotojų pareikalavo, kad priežastys būtų nedelsiant išsiaiškintos ir užkirstas kelias ateityje pasikartoti panašioms situacijoms.

Sumaišė su kitu asmeniu

Minėta istorija prasidėjo lapkričio 10 d., kai asmuo kreipėsi į „Sodrą“ dėl ligos pašalpos skyrimo, o jam buvo pasakyta, kad yra gauta informacija apie tai, kad jis laikinojo nedarbingumo metu buvo išvykęs į užsienį.

Asmeniui neigiant išvykas ligos metu į užsienį, „Sodros“ teritorinis skyrius kreipėsi į Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybą su prašymu patikslinti informacinėje sistemoje turimus duomenis.

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad asmuo laikinojo nedarbingumo metu Valstybės sienos nekirto. Apie tai jis buvo informuotas, o paskirta ligos pašalpa buvo išmokėta. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad tokia situacija susidarė dėlto, kad informacinėje sistemoje yra išsaugomi duomenys apie asmenų, turinčių laikiną nedarbingumą, valstybės sienos kirtimo atvejus. Tokie duomenys pagal asmens duomenų teikimo sutartį gaunami iš Valstybės sienos apsaugos tarnybos informacinės sistemos.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos informacinės sistemos teikiamų duomenų kiekvienas įrašas turi savo unikalų raktinį kodą (identifikatorių), pagal kurį nustatoma, jog valstybės sieną kirto tam tikras konkretus asmuo.

Nagrinėjamas atvejis yra išskirtinis tuo, nes sutapo kodas kuris buvo suteiktas pareiškėjui prieš keletą metų kirtus valstybės sieną su kito asmens, kirtusio valstybės sieną 2010 m. lapkričio 15 d., unikaliu identifikatoriumi.

Kadangi „Sodros“ duomenų bazėje su tuo pačiu identifikatoriumi atsirado du įrašai apie skirtingų asmenų valstybės sienos kirtimą, programinė įranga klaidingai pasirinko ne tą asmenį.

„Sodra“ stebisi, kodėl darbuotojas išėjo iš darbo

Įvertinus tai, kad tokių atvejų dar nė karto nebuvo pasitaikę, šiuo metu yra pakeistas duomenų, gaunamų iš kitų institucijų, vertinimas. Tai padės teisingai nustatyti laikino nedarbingumo metu sieną kirtusį asmenį.

„Sodra“ tuo pačiu informavo, kad duomenys, gaunami iš Valstybės sienos apsaugos tarnybos informacinės sistemos, yra skirti tik fondo valdybos pašalpų specialisto informavimui ir automatiškai neuždraudžia ligos pašalpos skyrimo.

„Sodra“ tikina, kad laikinojo nedarbingumo režimo pažeidimas gali turėti įtakos tik ligos pašalpos dydžiui. „Kitokių sankcijų nenumatyta. Informacija apie nustatytus elgesio taisyklių nedarbingumo metu pažeidimus, jei tokių ir būna, darbdaviui nėra teikiama. Todėl keista, kad asmuo savo noru pasitraukė iš darbo net neįrodinėdamas savo teisumo, kurį patvirtino „Sodros“ atliktas tyrimas, netrukęs nė mėnesio nuo prašymo ligos pašalpai gauti pateikimo dienos. „Sodros“ duomenys niekaip negalėjo turėti jokios įtakos asmens atleidimui iš darbo“, – rašoma pranešime spaudai.

Kadangi pasitaiko ir piktnaudžiavimų laikinuoju nedarbingumu atvejų, taupydama biudžeto lėšas „Sodra“ tikrina įvairią informaciją apie galimą elgesio taisyklių ligos metu pažeidimą. Tik tyrimo metu ir galima nustatyti, ar gauta informacija yra tiksli. Kol informacija tikrinama, jokie sprendimai dėl ligos pašalpos mažinimo ar neskyrimo nėra priimami.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją